Min offentliga dagbok.Del 2 Tisdag.

07.30

- Upp å hoppa, kalasdag! Egentid med kaffemuggen, dukar frukostbrickan till födelsedagsbarnet.

08.00

- Väcker efter bästa förmåga gymnasisten, en stund senare snart-tolvåringen.Försöker samla ihop ett födelsedagsuppvaktningståg.

08.30 ca

- Uppvaktning av ett låtsasovande födelsedagsbarn med alltför många och dyra presenter. Om inte detta är kvalitetstid, så vet inte jag..

09.00

- Skjutsar gymnasisten (eftersom det inte finns busstrafik på kobben!) till skolan, åker via jobbet och hämat hem lite jobb.

Jobbar hemifrån till ca 11,inte helt ostört.

12.00

- fyller tårtor och glaserar kakor med födelsedagsM, stryker kalasduken, plockar fram lite porslin.Kastar varsin macka på¨ungarna i vetsakp om att resten av dagens intag kommer att bestå av socker,grädde och choklad nersköljt med Coca cola.

13.00

- Första gästerna anländer.Kaffe, tårta,ja ni vet upplägget.10åringen verkar nöjd med presenterna hittills.

14.30

- Åker till jobbet för ett styrelsemöte.Pga framförhållning minimalt med förberedelse, så här tidigt ska jag förbereda alla möten hädanefter. Klok styrelse sväljer i stort sett allt jag säljer in inför höstens verksamhet.Vilket betyder att...det blir mycket att göra på jobbet i höst.Tur att man kan vara ledig ganska mycket nu.

17.30

- Återvänder till kalasplatsen.Pga värdelösa kollektivtrafikförbindelser kommer gymnasisten, som skulla ha lagat mat, hem en halvtimme efter mig, så maten blir liksom mitt i kalaset sen.Tur att man känner alla gäster, de verkar ha öerseende med det.

Sammanlagt 18 gäster hinner vi räkna in, innan kalasbutiken stänger vid..

21.30

- röjer efter drabbningen, genomgång av presenthögen.

22.00
- Alla ligger och läser i sina sängar,otroligt nog.Egentiden rullar , ska ta en kopp te och läsa mig till sömns.

 

Arbetstid :knappa 3 h (men effektiva såna)

Tid hemma med barnen. Typ..9?

Dagens höjdpunkt : morgonens uppvaktning av prinsessan.

Dagens lågvattenmärke: att frysen stått öppen så glassen hade smält.Tur att det är nära till affären..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback