Min offentliga dagbok.

Jo, alltså, för att få nånsorts koll på hur jag spenderar min tid, är min plan nu då att skriva en offentlig dagbok.
Jag hoppas ärligt på kommentarer, för frågan är alltså om jag spenderar för mycket tid på jobb och uppdrag, och för lite med mina barn.

Jag tycker ju att det finns två sorters tid att spendera med barnen.Dels "normaltid", ni vet när man är hemma, ibland gör man nåt på varsitt håll, ibland tillsammans.Där ingår tex städning (vilket vi alltid gör tillsammans) middag (vilket vi alltid äter tillsammans) , matlagning,läxläsning m.m.
Sen finns ju kvalitetstid,som kanske är svårare att definiera.Men i mina ögon är det när man antingen medvetet skapar ett tillfälle där man umgås med fokus på varann, som tex en spelkväll,en picknick osv.Dels kan det vara situationer som uppstår oplanerat, tex en biltur med bara ett av barnen, när an får tillfälle att diskutera sånt man inte gör när nån lyssnar.

Mina barn är alltså 10 (i övermorgon), 12 (om tre veckor) och 16 år.10åringen och 12åringen bor hos mig varannan vecka, 16åringen hela tiden.

Jag jobbar 30/vecka (i snitt) som verksamhetsledare, men jag bestämmer min arbetstid själv, så jag kan jobba 10 timmar en vecka, 50 timmar nästa.Jag hoppar in som lärarvikarie i stan, några timmar/dagar i månaden.

Jag har några politiska uppdrag, men jag har minskat ner på dem;

Kommunstyrelsen i Lemland (möte var tredje vecka)
Polytruck i Socialnämnden (ca 1 gång/mån)
Ledamot i fritidsnämnden (ca var 6:e vecka)
Ledamot i byggkommitten för Lemlands skola/gymnastiksal (2-3 möten per termin)
Ledamot i Lr,s kommitte för alkohol och narkotikapolitiskt program (ca 1 gång/mån)

Förutom detta, är jag ordförande i Fri från narkotika (ca 1 gång /mån).

Jag är föredragande tjänsteman när styrelsen på mitt jobb sammanträder (ca 1 gång/mån) och allt detta tillsammans ger ungefär 6 möten i månaden.När jag kan, styr jag mötena till de veckor jag har bara äldsten hos mig.
Som jämförelse kan jag säga, att när jag jobbade inom vården, jobbade jag i snitt 2-3 kvällar i veckan, alltså fler kvällar än vad som går åt till mina möten nu, dessutom tar inte alla dessa möten mer än nån timme. Jag är dessutom alltid ledig de helger mina mindre barn är hos mig.

Så ser upplägget ut, och denna vecka är ganska intensiv på mötesfronten, så jag tänkte börja min redovisning nu.
Det blir nånsorts timredovisning, men inte helt detaljerad.Egentid tänker jag inte specificera, men det kan vara allt från träning till fika med en vän.

Here goes,välkomna in och snoka.


Kommentarer
Postat av: Simon H

Och du vill komma in i lagtinget?

2011-08-14 @ 18:45:33
URL: http://simonkolina.blogg.se/
Postat av: Cita

Simon: Ja? Tycker du inte det verkar vara nån bra ide, eller tycker du jag borde ha nämnt det här?

2011-08-14 @ 20:01:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback