Min offentliga dagbok. Del 1.Måndag.

Första rapporteringen.


07.00
 - väckarklockan brölar, sömnig egentid en halvtimme.Efter en mugg kaffe känns det riktigt mysigt med en tidig stilla morgon.Vet att DET går över efter en vecka, på sin höjd.


07.30
- Väcker gymnasisten, frukost på tu man hand = kvalitetstid.



08.30
- Skjutsar nämda skolelev till första skoldagen, grinar lite i bilen (när han stigit ur och inte märker det), åker till jobbet.


13.00
- passar på att slå två flugor på smällen, och skjutsa en eventuell power clubmedarbetare hem,och samtidigt prata i bilen, eftersom det ändå var på vägen hem för mig med.

13.15
- Hemma med barnen. Mellis, uppvisning av cykling utan händer, kalasbakning och dito städning.Besöker fb en stund.Städar gemensamt kaninburen (= M klappar kaninen, jag städar)



13.30
- Gymnasisten återvänder efter äventyr i staden.



16.40
- Matlagning med hjälp av J o. M, gymnasisten syns inte till (han kramar troligtvis om sin dator, som väl inte varit ensam såhär länge förut.)fb-surf.


17.00
- Middag. Kulinarisk stekt korv med gräddstuvad pasta. Möjligtvis kan jag bli anmäld för fantasilös matlagning, men det är ju ändå måndag.


17.30
- kan man kalla uppstädning av köket för egentid? Allefall blev jag riktigt ensam om det. Nåja, de hittade  till diskmaskinen med sina tallrikar, efter lite vägledning.Alltid nåt. Kvällspyssel; kortspel,tre i rad,  soffhäng i grupp.Bakar jordgubb och rabarberpaj.


22.00
- Sovtid för vissa, arbetstid för andra. Jobbar hemifrån 22-23.30.Surfar på fb och bloggen.


24.00 - Snark.


Summa arbetstid: 6 h.


Tid hemma med barnen : typ 8-9 h?


Egentid: 30 min. (plus tre besök på fb, sammanlagt 1 h 15 min.Det är väl oxå egentid va?)


Dagens höjdpunkt : Morgonfika m gymnasisten, kalasbakningen.


Dagens lågvattenmärke: Städa badrummet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback