Min offentliga dagbok. del 3 onsdag.

07.00

- Jagar upp gymnasisten, funderar på att sätta mig och jobba, men trillar isäng en stund igen.Vaknar åter

09.00

- morgonkaffe,klistrar kuvert och skriver på föreläsningsmaterial.Läser en rps-rapport för att friska upp minnet (börjar jag bli gammal och minnessvag?)

11.00

- tar nyvaknade gullungar till stan för att köpa pennor,sudd och andra livsnödvändigheter till morgondagens skolstart.Efter mycket divlande inhandlas varsin elevkalender, eftersom "det blir mer ordning på läxor och prov, och man får bättre betyg". Om de fortfarande används när september kommer, ska jag äta upp min mössa.

13.00

- firar sista sommarlovsdagen med en glass på italienska glassbaren, skjutsar hem barnen och åker tillbaka till stan för ett möte på landskapsregeringen kl.

15.00

-Bla,bla,bla.Politik.

17.00

- Hemma och hinner plocka undan lite leksaker innan några eftersläntrande födelsedagsgäster tittar in.Fika, fika.

18.30

- Middag; pasta med baconsås, snart 12-åringen åker iväg med sin far en sväng, minstingen redovisar sin nya telefon och andra saker som en gammal mamma tydligtvis inte förstår om att vara 10årig tjej.

20.00

- Tar en promenad runt byn hela högen, med lekpauser vid skolan och dagis.Kollar in läget vid pallar-plommonträdet, får nog vänta ett tag ännu innan skörd.

21.00

-skurar upp och jagar isäng .Skriver en insändartext, går igenom jobbmailen och svarar på dem.Imorgon jobb på kansliet, är nog på tiden.

22.00

- svidar om till pyjamas, slösurfar och dricker te.Nattinatti.

 

Arbetstid: Rysligt lite, skriver 2 h i timlistan.

Tid med barnen: 9-isch.(förutom att en rymde iväg en stund på kvällen)

Dagens höjdpunkt: fikastund på stan,hejdå sommaren.

Dagens lågvattenmärke: Nja, svårt att hitta nån.Förutom att hushållspappret är slut, men det är ju värdsliga saker, sa Karlsson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback